Nieuws


De praktijk is ook te vinden op Facebook

Vind ons ook op Facebook en blijf op de hoogte van alle nieuwtjes op het gebied van mondgezondheid!

@mondhygienepraktijksteenwijkerland

 

Per Januari 2017 nemen wij weer nieuwe cliënten aan!

Door uitbreiding van het team, nemen wij weer nieuwe cliënten aan. Voor het maken van een afspraak kunt u contact opnemen met 0521-522699, kunt u een email sturen naar info@mhps.nl of loop gerust binnen bij onze praktijk aan de Sluisweg 3 in Steenwijk.

 

werkwijze en huisregels


Na het maken van een eerste consult wordt gekeken wat de huidige diagnose is en welke behandelstrategie hierbij past.

Een behandelplan wordt opgesteld en u wordt voorzien van een bijbehorende begroting, zodat u eventueel kunt kijken naar uw zorgvergoeding door uw zorgverzekeraar.

Let op: het is uw eigen verantwoording te kijken wat en hoeveel binnen uw zorgbudget past. Een eerste consult neemt 45- 60 minuten in beslag, zodat alle gegevens zorgvuldig kunnen worden genoteerd en besproken.

Denkt u eraan uw huidige medicijnenlijst mee te nemen?

 

In het geval van verhindering of het willen wijzigen van een afspraak vragen wij u dit ten minste 48 uur van te voren telefonisch door te geven. Bij niet (tijdig) annuleren wordt de afspraak in rekening gebracht.

 

 

 

 

Wij vragen van u om voor de afspraak uw gebit te poetsen en tussen uw tanden en kiezen te reinigen, zodat wij met enige hygiëne te werk kunnen gaan. Mocht u niet in de gelegenheid zijn geweest dit voorgaande de afspraak te doen, kunt u gebruik maken van de poetshoek in de praktijk.

tarieven


De overheid heeft de tarieven in de gezondheidszorg vastgesteld. De Nederlandse Zorg Autoriteit (NZA), is hiervoor verantwoordelijk. Op www.nza.nl kunt u deze tarieven en meer informatie hierover terugvinden.

 

Afhankelijk van uw aanvullende tandheelkundige verzekering, vergoeden de meeste zorgverzekeraars de behandelkosten van de mondhygiënist geheel of gedeeltelijk. Voor cliënten tot 18 jaar vergoedt de verzekering de behandeling vanuit de basisverzekering.

 

Wij raden u aan, om voorafgaand aan uw behandeling, de kosten met uw mondhygiënist te bespreken. Vervolgens kunt u bij uw zorgverzekeraar informeren wat u eventueel vergoed krijgt. Dit voorkomt mogelijke teleurstellingen of problemen achteraf.

 

klachten


Een behandelend mondhygiënist zal al het mogelijke doen om de patiënt de zorg te bieden die nodig is. Indien de verleende zorg onverhoopt van mindere kwaliteit is dan gewenst, kan een patiënt een klacht indienen. Alle vrijgevestigde mondhygiënisten, die lid zijn van  NVM-mondhygiënisten, zijn automatisch aangesloten bij de Landelijke Klachtencommissie Paramedici Eerste Lijn, die klachten in behandeling neemt en beoordeelt. Voor de mondhygiënist in loondienst, verloopt de klachtenregeling via diens werkgever (mondhygiënist of een tandarts).


Wilt u meer informatie over klachtenprocedures?

Neem dan contact op met het secretariaat Klachtencommissie Paramedici Eerste Lijn:

Klachtencommissie Paramedici
t.a.v. drs. P.J.W. Schilperoord
Postbus 1166
3430 BD Nieuwegein
tel. 06-12956429
www.klachtencommissieparamedici.nl
E: klacht@mondhygienisten.nl

 

 

links